Sembla que cada cervell està "preparat" per què unes coses se li donin molt bé o molt malament. Admiro profundament als científics i als matemàtics per la seva obstinació en resoldre els problemes que es presenten. I aquí et deixo la meva anècdota: Quan vaig acabar sisè de batxillerat, en arribar a COU havia de triar una asignatura optativa. En principi hagués triat matemàtiques, però al final em vaig decantar per l'anglès. Dos anys abans havia tingut un professor que sabia matemàtiques per un tub, vaja que podría treballar a la NASA, però tenia un defecte, només en sabia per a ell i a l'hora de explicar-la es posava a emplenar la pissarra amb fórmules... com et perdessis i li preguntessis, enlloc de partir des del punt perdut, esborrava tota la pissarra i tornava a començar de nou... resultat, en arribar al punt et tornaves a perdre... I com ell era el professor que hi havia a COU, vaig canviar les matemàtiques per l'anglès. ;-)
Your example probably applies to many people. It is said that children often learn FOR their teacher. And then there are teachers who make them lose all interest in their subject. It's a shame when you think of all the potential that might be lost. Aferradetes, Paula.
While the rest of my family are maths/science orientated, mathematics makes my brain hurt.
ReplyDeleteI was always fascinated by scientists who managed to explain their work in such simple terms that I could explain it to my readers.
DeleteSembla que cada cervell està "preparat" per què unes coses se li donin molt bé o molt malament. Admiro profundament als científics i als matemàtics per la seva obstinació en resoldre els problemes que es presenten. I aquí et deixo la meva anècdota: Quan vaig acabar sisè de batxillerat, en arribar a COU havia de triar una asignatura optativa. En principi hagués triat matemàtiques, però al final em vaig decantar per l'anglès. Dos anys abans havia tingut un professor que sabia matemàtiques per un tub, vaja que podría treballar a la NASA, però tenia un defecte, només en sabia per a ell i a l'hora de explicar-la es posava a emplenar la pissarra amb fórmules... com et perdessis i li preguntessis, enlloc de partir des del punt perdut, esborrava tota la pissarra i tornava a començar de nou... resultat, en arribar al punt et tornaves a perdre... I com ell era el professor que hi havia a COU, vaig canviar les matemàtiques per l'anglès. ;-)
ReplyDeleteHugs, Sean.
Your example probably applies to many people.
DeleteIt is said that children often learn FOR their teacher. And then there are teachers who make them lose all interest in their subject. It's a shame when you think of all the potential that might be lost.
Aferradetes, Paula.